ΜΑΔΡΙΤΗ Εμφύλιος ξέσπασε στον οίκο των Τίσεν. Η οικονομική δυναστεία έχει διχαστεί ανάμεσα σε μητέρα και γιο, που δίνουν μάχη για την κληρονομιά της διάσημης συλλογής των έργων τέχνης.
Απέναντι στη βαρόνη Κάρμεν Τίσεν-Μπορνεμίσθα, πέμπτη και τελευταία σύζυγο του βαρόνου Χάινριχ φον Τίσεν-Μπορνεμίσθα, βρίσκεται ο 29χρονος γιος της Μπόρχα, που διεκδικεί μερίδιο από την περιουσία των 2 δισ. ευρώ που κληρονόμησε από τον εκλιπόντα σύζυγό της το 2002.
Ο νεαρός Μπόρχα κατηγορεί την 69χρονη μητέρα του, πρώην βασίλισσα της ομορφιάς, ότι επεχείρησε να του αποκρύψει ότι είναι και εκείνος συνδικαιούχος στη διαθήκη του πατριού του και συνιδιοκτήτης έργων τέχνης και άλλων περιουσιακών στοιχείων αξίας εκατομμυρίων. Η οικογένεια Τίσεν, μια από τις πιο ισχυρές βιομηχανικές δυναστείες στην Ευρώπη, έχει μακρά ιστορία εσωτερικών συγκρούσεων και ένα σκοτεινό παρελθόν που συνδέεται με τους ναζιστές.
Φαίνεται ότι η διαθήκη του Φον Τίσεν κατονομάζει τον θετό γιο ως κληρονόμο δύο έργων του Γκόγια, αξίας 6 εκατ. ευρώ. Αλλά η διοίκηση του Μουσείου Τίσεν αρνήθηκε να τους παραχωρήσει στον Μπόρχα και έκτοτε οι δύο πλευρές επικοινωνούν μόνο μέσω των πληρεξούσιων δικηγόρων τους.
«Η μητέρα μου έλεγε ότι δεν μου ανήκει απολύτως τίποτε» δήλωσε ο Μπόρχα σε ισπανικό σκανδαλοθηρικό περιοδικό. Οι σχέσεις μητέρας και γιου είναι ψυχρές από το 1997, όταν ο Μπόρχα ανακοίνωσε τον δεσμό του με την Μπλάνκα Κουέστα. Η βαρόνη δεν ενέκρινε το πανέμορφο μοντέλο ως σύντροφο του γιου της, μετά τη δημοσίευση γυμνόστηθων φωτογραφιών της κυρίας Κουέστα.
Οταν το ζευγάρι επισημοποίησε τη σχέση του με κοσμικό γάμο το 2007, η βαρόνη αρνήθηκε να παραστεί στην τελετή.
Η βαρόνη διαθέτει ένα μεγάλο ιστορικό συγκρούσεων με τα υπόλοιπα παιδιά του εκλιπόντος συζύγου της: προ ετών είχε εμπλακεί σε μακρά διαμάχη με τον ΓκέοργκΧάινριχ, γιο του Φον Τίσεν από τον πρώτο του γάμο, και με τη Φραντσέσκα φον Αψμπεργκ, κόρη της τρίτης συζύγου του Φιόνας Κάμπελ-Γουόλτερ . Η συλλογή των Τίσεν-Μπορνεμίσθα αποτελείται από 800 έργα τέχνης. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έργα των Τισιανού, Γκόγια, Βαν Γκογκ και Πικάσο, τα οποία εκτίθεται στο ομώνυμο μουσείο της Μαδρίτης.
Το 1993 το Πράδο της Ισπανίας αγόρασε αντί 600 εκατ. δολαρίων μέρος της συλλογής, η οποία ανήκει πάντως στον ασαφή χώρο των έργων τέχνης άνευ πιστοποιητικών ιδιοκτησίας τα οποία διακινήθηκαν κατά τη διάρκεια της ναζιστικής περιόδου.
tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου